Ladataan Tapahtumat

« Kaikki Tapahtumat

• Tämä tapahtuma on mennyt.

Ohjattu non-stop-sarjakuvapaja Mikko Valtonen (1968-2019) – Syvään päätyyn -näyttelyssä

2.8.2022 @ 14:00 - 16:00

Kaksi abstraktia hahmoa seisovat vierekkäin. Toinen kysyy: "suudellaanko?", johon toinen hahmo vastaa käyvänsä ensin raveissa.

Kuopion taidemuseolla järjestetään ohjattuja sarjakuvapajoja kaikenikäisille näyttelyvieraille 21.6.-4.8. tiistaisin ja torstaisin klo 14–16.  Tule kuulemaan Mikko Valtosen teoksista, sekä tekemään oma sarjakuva tästä innoittuneena.

Työpajassa käydään läpi erilaisia tapoja, joilla lähteä työstämään sarjakuvaa. Perehdymme myös siihen, miten hahmot sekä juoni voisivat alkaa rakentua. Sen lisäksi tutustumme esimerkkeihin Mikko Valtosen näyttelyssä, jossa on esillä kattavasti taiteilijan tuotantoa. Käymme läpi esimerkiksi sitä, millainen voimavara taiteentekeminen on taiteilijalle ollut, ja kuinka esimerkiksi tunteita voi käsitellä taiteen avulla. Sinun ei siis tarvitse itse olla taiteen harrastaja osallistuaksesi pajaan, tai edes osata piirtää. Tarkoituksena on tutustua visuaaliseen kerrontaan ja sen tekemiseen.

Paja toteutetaan non-stop-periaatteella, eli siihen saa osallistua oman aikataulun ja kiinnostuksen mukaan kello 14 ja 16 välillä vapaasti näyttelyn sisäänpääsymaksun hinnalla eli 10/6€ ja museokorttikin käy maksuvälineeksi. Alle 18-vuotiaat pääsevät maksutta taidemuseoon.