Tapahtumasarja Tapahtuman sarja: Roomalainen skandaali -teemaopastukset

Roomalainen skandaali -teemaopastukset

15.3.2023 @ 17:00 - 17:45

Kuvituskuva

Yksityinen ja julkinen kulkivat antiikin Roomassa käsi kädessä. Hyvän kansalaisen, etenkin merkittävässä asemassa olevan, tuli käyttäytyä ja pukeutua tietyllä tavalla osoittaakseen asemansa mukaisen hyveellisyyden. Mutta mikä sai niin kilpailevien virkamiesten kuin tavan kansalaistenkin kielet laulamaan mitä hurjempia juoruja? Mitkä skandaalit seurasivat näyttelymme päähenkilöä, Julius Caesaria, käytännössä läpi hänen elämänsä? Mikä merkitys skandaaleilla ja juoruilla oli roomalaisen ylimyksen elämään? Näihin kysymyksiin etsimme vastauksia Roomalainen skandaali -opastuksella!

Hinnat:
15 / hlö, sisältää opastuksen ja museon pääsylipun
5 € / hlö + voimassa oleva Museokortti, sisältää opastuksen ja museon pääsylipun

Huom! Opastus sisältää räävitöntä kielenkäyttöä ja sopii parhaiten aikuisten korville!

Kuva: A Roman Feast. 1800-luvun lopulla, Roberto Bompiani, Digital image courtesy of Getty’s Open Content Program.

15.3.2023

Järjestäjät