Ladataan Tapahtumat

« Kaikki Tapahtumat

• Tämä tapahtuma on mennyt.
Tapahtumasarja Tapahtuman sarja: Pakkaspäivien onkiretki

Pakkaspäivien onkiretki

27.1.2023 @ 09:00 - 12:00

Vapaa pääsy

Pakkaspäivien onkiretki Kuopion museolla

Pakkaspäivien työpajassa pääset tänä vuonna tutustumaan Kallaveden tummissa syvyyksissä uiskenteleviin otuksiin. Lumen peittämän jääkannen alla on nimittäin paljon elämää. Talvella kaloja kalastetaan tavallisesti joko pilkkimällä, verkoilla tai merroilla. Mutta meillä museolla on nyt käytössä ihan erityinen magneettionki!

Työpajassa jokainen pääsee askartelemaan oman magneettikalan. Kalan voi tehdä värittämällä ja leikkaamalla kartongille painettuja valmiita kalamalleja. Ehkä kuitenkin mieluummin haluat suunnitella ihan omia jänniä kaloja?

Magneettikaloilla voi leikkiä yhdessä kavereitten kanssa, vuorotellen onkien. Siiman päässä heiluvalla magneetilla ei olekaan ihan helppoa saada kalaa ”nappaamaan”. Harjoitus tekee kuitenkin mestarin!

Kuka tunnistaa parhaiten onkimansa kalat? Onko saaliskalasi ehkä menneen kesän kalareissuilta jo tuttu? Mitä tiedät kalan elintavoista? Kerro kavereille kalajuttusi!

Työpaja on avoinna 24.–27.1.2023. klo 9.00–12.00 siis aamupäivisin tiistaista perjantaihin. Työpaja on maksuton ja avoin kaikille. Ryhmiä pyydetään kuitenkin varaamaan oma vierailuaika etukäteen Kuopion museon asiakaspalvelusta: kuopionmuseo@kuopio.fi / 017 182 603.

Tiedot

Päivämäärä: