Ladataan Tapahtumat

« Kaikki Tapahtumat

• Tämä tapahtuma on mennyt.
Tapahtumasarja Tapahtuman sarja: Kuopion julkiset veistokset -kävelykierros

Kuopion julkiset veistokset -kävelykierros

20.7.2022 @ 15:00 - 16:00

€10

Julkiset veistokset kävelykierros avartaa näkemään julkisen taiteen osana yhteistä kaupunkiympäristöämme, sekä valottaa teoksien taustoja ja taiteilijoita niiden takana. Kuopion, julkinen taide on monipuolista, ja teoksiakin on hankittu aina 1800-luvulta lähtien. Kävelykierroksella tutustumme erilaisiin veistoksiin, muistomerkkeihin sekä abstraktiin julkiseen taiteeseen. Selvitämme muun muassa kuka venäläinen aikansa kapinallinen kirjailija on ikuistettu Valkeisenlammen teoksiin. Ja tiesitkös minkä lempinimen Kulttuuriareena 44:n pihasta löytyvä Martti Aihan teos on saanut? Aiempaa tietämystä julkisesta taiteesta tai Kuopiosta ei tarvitse olla, vaan tarkoituksena on tutustua lähiympäristöön taiteen merkeissä. Lähde siis kävelylle kanssamme Kuopion julkisen taiteen äärelle!

Julkiset veistokset kävelykierroksia järjestetään keskiviikkoisin 22.6., 20.7. ja 17.8. klo 15. Kierros alkaa Kuopion taidemuseolta. Osallistumismaksu on 10 €, mutta alle 18-vuotiaat pääsevät kierrokselle veloituksetta. Lippuja voi ostaa Kuopion kaupungin verkkokaupassa sekä Kuopion taidemuseon asiakaspalvelusta.

Varaathan mukaasi mukavat kengät ja säänmukaisen vaatetuksen. Vesisateen yllättäessä emme järjestä kierrosta. Mahdollisista muutoksista ilmoitetaan museon sosiaalisen median kanavilla

Tiedot

Päivämäärä: