Ladataan Tapahtumat

« Kaikki Tapahtumat

• Tämä tapahtuma on mennyt.
Tapahtumasarja Tapahtuman sarja: Korttelin kesäinen piha -opastukset

Korttelin kesäinen piha -opastukset

10.6.2023 @ 13:00 - 14:00

Vapaa pääsy - €8
Kaksi piika-asuista opasta puistelemassa mattoa Korttelimuseon pihalla.

Millaista sakkia Korttelimuseon pihapiirissä ja sen ympäristössä on aikojen saatossa astellut? Mitähän kaikkea pihalla on puuhattu, millaiselta piha on näyttänyt? Muun muassa tällaisia seikkoja pohditaan Korttelin kesäinen piha -opastuksella!

Korttelin kesäinen piha -opastukset keskittyvät kertomaan ennen kaikkea pihapiirin tarinaa, vaikka myös joissain museokodeissa saatetaan piipahtaa sisällä. Opastuksilla on kuitenkin säävaraus: mikäli taivaalta satelee kovastikin vettä tai perisuomalaiseen kesätyyliin räntää ja rakeita, opastus kiertää sisätiloissa museokoteihin ja niiden asukkaisiin tutustuen.

Opastuksella vierähtää noin 45 minuuttia. Tämän jälkeen, sään salliessa, suosittelemme tutustumaan Korttelimuseon pihalla käytettävissä oleviin peleihin ja leikkivälineisiin!

Tervetuloa!

Tiedot