• This event has passed.
Tapahtumasarja Tapahtuman sarja: Käraste Bodil! -teemaopastus

Käraste Bodil! -teemaopastus

30 maaliskuun @ 16:00 - 17:00

Vuonna 1918 Juho Rissanen tutustui Tanskassa ystävänsä siskoon, Bodil Hallariin. He kävivät kirjeenvaihtoa vuosina 1918–1932. Rissasen kirjoittamista kirjeistä päätellen heidän välillään on alun perin vaikuttanut olleen isompiakin tunteita, romanttista rakkautta. Ajan myötä tunteet ovat miedontuneet lämpimäksi ystävyydeksi. Tästä neljätoistavuotisesta kirjeenvaihdosta ja Juho Rissaselle tärkeästä ystävyyssuhteesta kuullaan Käraste Bodil! -teemaopastuksella. Lähteinä toimivat Rissasen omat kirjeet.

Käraste Bodil! -teemaopastuksia järjestetään kolmena lauantaina: 9.3., 16.3. ja 30.3. klo 16.00. Osallistujille on varattu istumapaikat, sillä noin 45 min kestävän teemaopastuksen ajan pysytellään samassa huoneessa.

Opastukselle voi osallistua Kuopion taidemuseon pääsymaksulla 10/5 €, myös Museokortti käy maksuvälineeksi. Ennakkoilmoittautumista ei tarvita.

Lämpimästi tervetuloa!

Date: